Neal Beggs
Still not out of the woods
19/03/2011 - 30/04/2011

For its next exhibition, aliceday presents for the first time together in one gallery space,  two solo exhibitions by the artists Neal Beggs (IRL, 1959) and Christophe Terlinden (BEL, 1969).
These two artists come from a generation deeply rooted in the usage of  diverse media (performances, sound objects, drawings and sculptures)  experimenting with any mode of intermediation which allows the  position of the artist to be registered in the public space.
Based on this common conceptual corpus, Neal Beggs and Christopher Terlinden share the same desire and pleasure to invest without limits and without formal exclusion from play, all geographical areas, social, economic or cultural, where they can post signs that are indicative of their progression.
Their projects for aliceday are a challenge for these two artists, confronted this time with a space exclusively dedicated to art and its dissemination.
Neal Beggs evokes, interrogates and combines various " myths " related to Woodstock, emblematic of the 60s hippie culture, and the enigma of wooden bombs from World War II which bore the inscription " wood for wood. "
Christophe Terlinden leaves his stockroom literally and figuratively, to re-assemble and re-show many " trace objects " that served as markers of his work in recent years.
To conclude, we should  prepare for this perspective of exhibiting to open the way for the exploration of these two artists.

Pour sa prochaine exposition, aliceday présentera pour la première fois réunis dans l'espace d'une galerie d’art deux expositions solos des artistes Neal Beggs (IRL, 1959) et Christophe Terlinden (BEL, 1969).
Ces deux artistes issus d'une génération profondément ancrée dans la diversité des médiations (vidéos, performances, objets sonores, dessins ou sculptures) expérimentent tout mode d'intermédiation permettant d'inscrire le positionnement de l'artiste dans l’espace public.
Sur la base de ce corpus conceptuel commun, Neal Beggs et Christophe Terlinden partagent le même désir et plaisir d'investir sans limites formelles et sans exclure la part ludique tous les espaces géographiques, sociaux, économiques ou culturels où ils peuvent déposer des traces indicatives de leur cheminement.
Leurs projets pour aliceday constituent un défi pour ces deux artistes confrontés cette fois à un espace exclusivement dédié à l'art et à sa diffusion.
Neal Beggs convoque, combine et interroge différentes "mythologies" liées à Woodstock, emblématique de la culture hippie des années 60, et à l'énigme des bombes en bois de la seconde guerre mondiale portant l'inscription "wood for wood".
Christophe Terlinden sort de sa réserve au sens littéral et figuré, pour re-monter et re-montrer bon nombre d'objets-traces qui ont agi comme des marqueurs de son travail au cours des dernières années.
En somme, il faut se préparer à cette perpective d'exposition pour ouvrir les voies à l'exploration de ces deux artistes.